DIE HAGHE VERLIEST NIPT VAN KAMPIOEN VALTO

Verslag: PR Die Haghe
Foto: Olaf Otten (Sportsnap)

De voorlaatste wedstrijd van de zaalcompetitie ontmoette Die Haghe in de sportcampus de kampioen: Valto uit De Lier. Na felicitaties en bloemen voor de Westlanders konden beide ploegen onbevangen aan de wedstrijd beginnen.

Wisselend
De teams startten gelijkwaardig, scoorden om en om en na 6 minuten was het 3-3. Daarna haperden de Haagse scores waardoor Valto in 10 minuten kon uitlopen naar 5-10. Die Haghe coach Abbenhuis greep in en wisselde 2 heren van vak. Dit bleek een goede zet want met 4 scores op rij kwam Die Haghe terug tot 1 punt. Na wederom een gelijkwaardige fase was het uiteindelijk Valto dat weer een grotere voorsprong nam naar een ruststand van 12-15.

Strijd
Ook de 2e helft bleef het een spannend duel waarbij vooral de strijdlust aan beide kanten heerlijk was om te zien. De scheidsrechter gaf ontzettend veel vrije ballen en strafworpen, maar deed dit aan beide kanten. Valto wist vooral de vrije ballen beter te benutten, maar Die Haghe bleef in het spoor mee scoren. Met nog een kwartier te gaan was het verschil bij 18-21 nog hetzelfde. Die Haghe kreeg steeds meer grip op de Lierse aanvalsvakken, kroop langzaamaan dichterbij en kwam met 23-23 zelfs op gelijke hoogte! De laatste 5 minuten braken aan en beide ploegen gingen vol voor de winst. Het publiek begon zich ook meer en meer te laten horen. Er werden een aantal kansen gemist en met nog 37 seconden te gaan bij een 24-25 stand kreeg Die Haghe de ultieme mogelijkheid op de gelijkmaker met een dit keer zeer verdiende strafworp. Deze werd helaas gemist en dus bleef Valto ongeslagen de terechte kampioen, gevolgd door de jonge talenten van Die Haghe op een knappe tweede plaats!

Stand
Valto uiteraard bovenaan en Die Haghe op de 2e plek. Tilburg lijkt 3e te gaan worden. Vriendenschaar en Fortis delen plek 4/5. RWA wist te winnen van ONDO en staat nu boven de degradatiestreep met wel evenveel punten. HKV/Ons Eibernest verloor, werd dus definitief laatste en is gedegradeerd. De finale beslissing over de tweede degradant valt volgende week: RWA (uit tegen Valto) of ONDO (thuis tegen Die Haghe) degradeert.

Foto’s
Ook deze week was er weer een fotograaf van Sportsnap aanwezig om de wedstrijd van de Kanaries mooi in beeld te brengen. Check alle foto’s via https://www.sportsnap.nl/korfbal/die-haghe-valto/. Zie je een gave foto, dan kan je die hier ook kopen.