DIE HAGHE DE STERKSTE IN DERBY

Verslag: PR Die Haghe

Nadat bekend was geworden dat Valto had gewonnen, kon Die Haghe onbevangen aan de Haagse Derby tegen HKV/ Ons Eibernest (verder HKV genoemd) beginnen. Voor “De Eibers” stond er nog wel iets op het spel, want ze zijn nog volop in strijd tegen degradatie.

Spanning

Die Haghe begon flitsend aan de wedstrijd, nam heel snel een 0-2 voorsprong en leek een makkelijke avond tegemoet te gaan. HKV gooide echter de spanning van zich af en kwam net zo snel weer op gelijke hoogte. De volgende periode scoorden de ploegen om en om, maar toen was het Die Haghe wat de voorsprong langzaam wist uit te breiden naar 7-11. Tijn Korving (vervanger van de geblesseerde Lars Alsem) moest met een blessure naar de kant waardoor Lars van der Weg in het veld kwam. HKV profiteerde van het moment en kwam weer tot 9-11 terug. Die Haghe herpakte zich en liep hierna tot de rust verder weg. Met 10-15 werd een vermakelijke eerste helft afgesloten.

Strijd

Het was de vraag of HKV nog terug in de wedstrijd kon komen. Daar leek het in het begin van de tweede helft niet op, want na 8 minuten was de stand 13-18. HKV wilde niet over zich heen laten lopen en begon met veel strijd aan een inhaalrace. Mede doordat Die Haghe de kansen niet afrondde met o.a. een gemiste strafworp, wist de thuisploeg zich knap tot 17-18 terug te knokken. De Kanaries lieten het echter niet verder komen en hervonden hun scherpe vizier. Luid gesteund door de talrijke DH supporters, die ieder doelpunt uitbundig vierden. Bij 19-21 scoorde Die Haghe erg gemakkelijk en met 19-27 was de wedstrijd wel beslist. De rest van de wedstrijd kwam HKV niet meer dichterbij. Bij 22-33 was het klaar en konden spelers en publiek deze alsnog ruime overwinning vieren!

Stand

Valto is door de winst op Tilburg niet meer te achterhalen en is dan ook de kampioen. Die Haghe is met nog 2 wedstrijden te gaan zeker van plek 2. Tilburg, Vriendenschaar en Fortis gaan bepalen wie er 3e wordt en ONDO, RWA en HKV gaan uitvechten wie er gaat degraderen.

Foto: Sebastiaan Nederhoed (Sportsnap.nl)
Meer foto's op www.sportsnap.nl