DIE HAGHE NA SUBLIEME SLOTFASE LANGS TILBURG

Verslag: Die Haghe

Na het onverwachte verlies van vorige week kreeg Die Haghe voor de eerste returnwedstrijd Tilburg op bezoek. Bij de heenwedstrijd was dit al een lastige tegenstander gebleken, maar toen werd een nipte overwinning behaald. Het beloofde dus wederom een spannende partij te worden. Het talrijk aanwezige publiek ging er lekker voor zitten en kreeg een geweldige wedstrijd voorgeschoteld.

TEMPO

Vanaf het eerste fluitsignaal gingen beide ploegen vol voor de winst. Die Haghe wil bij koploper Valto in de buurt blijven en Tilburg wil uit de onderste regionen vandaan. Met hoog tempo zochten beide teams de aanval, maar het waren de gasten die een 0-2 voorsprong namen. Die Haghe wist dit met 2 snelle doelpunten recht te zetten. Tot 4-6 wisten slechts 2 vakken de korf te vinden. Dit werd doorbroken door een wat verwarrende strafworp bij 4-7, waarna Die Haghe de mogelijkheden liet liggen om aan te sluiten. Tilburg ging wel effectief met de kansen om en liep uit naar 4-9.

Een Haagse time-out bleek het sein voor de Kanaries om te doen wat nodig was: binnen een paar minuten volgden er 3 treffers en kwam de aansluiting met 7-9 in beeld. De slotfase van de eerste helft was duidelijk voor Die Haghe. Bij rust trokken de rookwolken op en met 10-11 werd de kleedkamer opgezocht.

STRIJD

Voor Die Haghe was het zaak om de goede flow weer op te pakken, maar Tilburg wist de Haagse scores steeds te beantwoorden. Tot 13-14 ging het om en om, maar Tilburg wist de voorsprong weer naar 13-16 uit te breiden. Het publiek zat te genieten van de strijd van beide ploegen. Er werd gevochten voor iedere bal maar werd het nooit hard of onsportief.

Die Haghe kreeg verdedigend steeds meer de overhand en kon ook langere aanvallen spelen. Hierdoor kwamen de Kanaries dichterbij tot 18-19 met nog 10 minuten te spelen. Om het tij te keren kwam Bjorn Out in het veld en deze bracht de ploegen naast elkaar. Met nog iets meer dan 5 minuten te gaan was het toch weer Tilburg wat op voorsprong kwam. Die Haghe was echter niet meer te stoppen en wist na een geweldige slotfase Tilburg te breken. Met name Boyd Abbenhuis en Nienke Hoogeveen hadden hier een groot aandeel in. Het laatste fluitsignaal klonk bij 26-22 en beide teams mochten een dankbaar applaus in ontvangst nemen voor deze heerlijk wedstrijd!

STAND

Koploper Valto maakte geen fout tegen HKV/Ons Eibernest. Het blijft 4 punten voor op Die Haghe, wat dus in de wachtkamer zit of de ploeg uit De Lier ergens punten laat liggen. Fortis en Vriendenschaar lijken nu wel veilig na hun winst tegen ONDO (M) en RWA. Tilburg gaat het al wat moeilijker krijgen en staat 2 punten voor op ONDO. RWA met 3 pnt en HKV met 2 pnt zullen nu echt de punten moeten binnenhalen willen zij volgend seizoen ook op dit niveau blijven spelen.

Foto: Frank van Leeuwen (Sportsnap)
Meer foto's op www.sportsnap.nl