DIE HAGHE WINT HAAGSE DERBY

Verslag: Die Haghe

In aanloop naar de wedstrijd tegen medekoploper Valto volgende week, trof Die Haghe zaterdag het onderaanstaande HKV/Ons Eibernest. De stand op de ranglijst doet er bij derby’s vaak niet toe: dit zijn vrijwel altijd spannende wedstrijden met veel strijd. Zo ook bij dit Haagse treffen, waarbij Die Haghe met 22-19 aan het langste eind trok.

Rustig

Beide teams begonnen, voor een circa 200-koppig publiek, redelijk aan de wedstrijd en wisten tot 2-2 gelijke tred te houden. Het was de kersverse international bij U19 Kirsten van Koert die met 2 doelpunten het eerste verschil op het scorebord bracht. HKV/Ons Eibernest bleef aanhaken en wist het verschil in de eerste helft niet hoger op te laten lopen. Die Haghe hield de topschutters van HKV/Ons Eibernest redelijk onder controle, maar kwam er aanvallend niet lekker uit. Mede door slordigheden en gemiste kansen bleef het spannend. HKV/Ons Eibernest bleef haar kenmerkende spel spelen en mocht na het rustsignaal bij 12-9 nog steeds hopen op een goed resultaat.

Matig

De 2e helft veranderde er niet veel aan dit spelbeeld. Het verschil bleef steeds op 3 in het voordeel van de Kanaries. Ook het spel van beide ploegen werd niet veel beter. Wellicht spanning of gewoon niet de vorm van de dag. HKV/Ons Eibernest-speler Blessdy Blom, die al 6 keer had gescoord, moest geblesseerd het veld verlaten terwijl juist hij degene was die zijn team nog in de buurt van Die Haghe hield.

Daarna kabbelde de wedstrijd rustig voort en werd het alleen nog in de laatste 5 minuten spannend toen de Eibers dichterbij leken te komen. Uitblinkers Mike Abbenhuis en Lars Alsem zorgden er echter voor dat de punten in de tas van Die Haghe gingen. Nog steeds een gedeelde koppositie dus en volgende week naar De Lier voor de absolute kraker tegen Valto!

Stand

Valto had het deze week ook lastig tegen Tilburg en wist pas in de laatste 5 minuten de wedstrijd naar zich toe te trekken. Vriendenschaar won ook met moeite van RWA en staat nu 3e op 4 punten. Fortis nam de punten mee naar huis na de ontmoeting tegen ONDO en staat nu 4e met 5 punten.

Foto: Perry Biemans, sportsnap.nl
Meer foto's op www.sportsnap.nl