Koploper VEO te sterk voor puntloos ALO

Door: Hans Kulk

Het Voorburgse VEO doet het goed in de eerste klasse H. Ook de vierde wedstrijd werd door de ploeg van Glenn de Vries gewonnen. Het Haagse ALO werd met 27-20 verslagen.

Het contrast voor aanvang van het competitieduel tussen VEO en ALO was groot. De Voorburgers stonden met zes punten uit drie duels bovenaan, terwijl het Haagse ALO uit twee wedstrijden nog geen punt had behaald. Beide ploegen hebben sinds dit seizoen een nieuwe coach. Glenn de Vries bij VEO, Sander van der Meulen bij ALO.

Terugkijkend naar het eerste gedeelte van het veldseizoen heeft thuisclub VEO het moeilijk in de overgangsklasse C. Met zes punten uit acht duels staan de Voorburgers er niet florissant voor. Een niveau lager, in de eerste klasse F doen de Hagenezen het naar behoren met een voorlopige derde plaats (negen punten uit acht duels).

Dat het veld niets zegt over verrichtingen in de zaal mag inmiddels duidelijk zijn. Acteren op verschillend niveau speelt wel degelijk een rol. Een net iets andere beleving, een andere tactiek, een ander soort spelers. VEO is daarin net iets verder dan ALO.

Werd het dan een eenzijdig duel in Voorburg? Zeker niet. Tot aan de rust bleef de ploeg van Sander van der Meulen in het kielzog van het achttal van De Vries. Halverwege prijkte er namelijk een 13-12 score op het scorebord en leken de eerste punten voor de bezoekers aanstaande.

Leek, want onder leiding van het publiek van de thuisclub, die de ploeg met trommels en zang ondersteunden, deed VEO er in de tweede helft een schepje bovenop. ALO kon scorend niet mee en zag de wedstrijd uiteindelijk uit haar handen glippen. De Vries en consorten wonnen met 27-20.

Terwijl koploper VEO haar volgende competitieduel pas weer op 14 januari speelt, uit bij Merwede, haalt het nog puntloze ALO donderdagavond 22 december, in sporthal Ockenburgh, in tegen DVS’69 uit Hendrik-Ido-Ambacht.

Beide ploegen hebben nog geen punt verzameld, wie komt er het eerst van die hatelijke nul af?

Foto: Ike Hendriks, sportsnap.nl
Meer foto's op www.sportsnap.nl