Meervogels pakt eerste punten van het seizoen

Door: Hans Kulk

Zaterdagmiddag stond in Zoetermeer de ‘derby’ tussen De Meervogels en Avanti op het programma. Een duel tussen twee ploegen die hun draai in de hoofdklasse B nog niet lijken te hebben gevonden. De thuisclub pakte haar eerste punten van het seizoen: 16-11.

Zowel Meervogels als Avanti zijn de veldcompetitie zeer matig gestart. De bezoekers uit Pijnacker wonnen én verloren eenmaal, terwijl de thuisploeg tweemaal verloor. Alle reden voor Erwin Dekker en consorten om daar tegen Avanti verandering in te brengen.

Het verslag van de thuisclub lezend, geschreven door Erik Plugge, was de 16-11 overwinning op de blauwhemden verdiend. Steeds als de ploeg van Henk Jan Post dichterbij kwam sloegen de ‘Vogels’ uit Zoetermeer weer een gaatje. 0-0 werd 3-0, 7-5 werd 10-5 en 11-8 werd 14-8.

Ondanks de overwinning bungelen zowel De Meervogels als Avanti onderaan in de hoofdklasse B, waar HKC uit Hardinxveld-Giessendam, niet geheel onverwacht, de scepter zwaait. Voor de korfballers uit Zoetermeer en Pijnacker is er daarentegen nog veel werk aan de winkel. Twee punten uit drie duels, daar zullen beide trainers niet content mee zijn.

Aanstaande dinsdag staat voor De Meervogels alweer het naar voren gehaalde duel tegen DeetosSnel, in Dordrecht, op het programma. In Zoetermeer werd het 16-19 voor de Dordtenaren. Op zaterdag speelt de ploeg van Erwin Dekker tegen het door Marrien Ekelmans getrainde HKC. Avanti gaat op sportpark De Viergang de strijd aan met DeetosSnel.

Foto: Olaf Otten/Sportsnap
Meer foto's op www.sportsnap.nl