ALO speelt weer gelijk

Door: Hans Kulk

ALO speelde zaterdagmiddag in de eerste klasse F voor de tweede maal gelijk.
Na de puntendeling vorige week bij Fortis (15-15), wist het achttal van coach Sander van der Meulen in de Bosjes van Pex niet van het bezoekende KIOS uit Nieuw-Vennep te winnen: 14-14.

Halverwege het duel met KIOS zag het er goed uit voor de hoofdmacht van ALO. Tot tevredenheid van trainer Sander van der Meulen werd de eerste helft namelijk met een 11-8 voorsprong afgesloten. Waar de thuisclub het eerste half uur de scepter zwaaide, kantelde het duel in de tweede helft in het voordeel van de bezoekers. De opgebouwde marge van drie doelpunten werd in een mum van tijd door de withemden uit handen gegeven. Ook de regelmatig overtrekkende regenbuien leken de thuisploeg meer kwaad dan goed te doen. Waar ALO het, net als in de vorige wedstrijd, in de slotfase liet afweten, zag KIOS haar kans schoon om er alsnog met de winst vandoor te gaan. Zover kwam het voor Van der Meulen en consorten gelukkig niet. Met hangen en wurgen kon ALO een nederlaag ternauwernood voorkomen: 14-14.

Komend weekend gaan de ‘bewoners’ van de Bosjes van PEX op bezoek bij RWA uit Portugaal, dat haar wedstrijd nipt verloor bij Movado: 14-13. Een week later komt ONDO uit Middelburg in Den Haag op bezoek. Opvallend is overigens dat geen van de ploegen in de eerste klasse F de volledige winst uit twee duels heeft behaald. Het belooft daarom een zeer spannende competitie te gaan worden.

Foto: Frank van Leeuwen. Meer foto's op www.sportsnap.nl