Vereniging 10: C.W.P.. Geschiedenis van alle korfbalverenigingen in de Haagse regio

10. C.W.P.

Oprichting: 19 juli 1934
Naam: C.W.P. betekende oorspronkelijk Centrale Werkplaats PTT maar al snel werd de naam omgedoopt in Clubgenoten Weest Paraat. Buiten dat CWP een voetbalvereniging bezat had men ook een badmintonvereniging, bridgeclub, handbalvereniging, tafeltennisvereniging, motorsportclub, tennisvereniging en een grote zwemvereniging. Waarschijnlijk was de korfbal afdeling alleen bekend onder de naam Clubgenoten Weest Paraat.
Werd lid HKB: sept. 1934; Hadden op 2 juni 1938 nog wedstrijden.
Haagsche Courant 22-9-1938: niet meer genoemd bij de competitie-indeling 1938-1939
Locatie: even voorbij halte Voorburg-Leidschendam van de Blauwe Tram, tusschen Oosteinde en de Vliet, nabij het buiten Leeuwensteyn.
Opheffing: Zomer 1938

Bovenstaand overzicht en nog veel meer staat in de nieuwe uitgave (deel 2) over de rijke Haagse Korfbal Historie. Deze is sinds 1 november te koop bij alle boekwinkels in Nederland (veelal bestellen) of via de website van de Nederlands Sportboeken Club/

Help ons met aanvullende of verbeterde informatie. Stuur email naar contact@haagsekorfbalhistorie.nl