Overzicht geschiedenis van alle korfbalverenigingen in de ruime Haagse regio

Vanaf vandaag (12 november 2019) starten we met een overzicht van alle korfbalverenigingen uit de Haagse regio, zover we die hebben kunnen achterhalen. Dit overzicht staat ook in de nieuwe uitgave (deel 2) over de rijke Haagse Korfbal Historie. Deze is sinds 1 november te koop bij alle boekwinkels in Nederland (veelal bestellen) of via de website van de Nederlands Sportboeken Club Help ons met met aanvullende of verbeterde informatie.

Korfbalarchivaris Martijn van Wensveen dook maandenlang in oude boeken, kranten en ander historisch materiaal om zoveel mogelijk te weten te komen over de geschiedenis van de korfbalverenigingen in onze regio: Den Haag, Zoetermeer en het Westland. Daarnaast tót Leiden, met alleen de verenigingen die ook vóór het ontstaan van de Leidse bond lid waren van de HKB, maar zónder clubs als bijvoorbeeld Fiks en Madjoe (boven Leiden). In het 2e deel over de Haagse Korfbalhistorie is een volledig overzicht te vinden. In deze tentoonstelling alleen de verenigingen uit Den Haag en directe omgeving.

Martijn maakte talloze aantekeningen met in telegramstijl zijn samenvattingen. Met het verzoek aan u om eventuele aanvullingen en/of correcties aan ons door te geven, zodat we nog meer te weten komen over onze onvolprezen Haagse korfbalgeschiedenis. Geef het door aan via mailadres: contact@haagsekorfhistorie.nl

Er is gebruik gemaakt van de websites:
www.haagseverenigingen.nl
www.resources.huygens.knaw.nl/sportbondenclubsperiodieken/gids/search (Databank Sport)
www.delpher.nl
en diverse verenigingswebsite, jubileumboeken en elke oude korfbaltijdschriften.

De lijst is nog lang niet compleet! Voor aanvullingen kunt u ook mailen: mvanwensveen@hotmail.com