DIE HAGHE SLUIT ZAALSEIZOEN AF IN STIJL

Verslag: PR Die Haghe

De laatste zaalwedstrijd van dit seizoen had Die Haghe maar één doel: winnen om de competitie zonder puntverlies af te sluiten. Vitesse uit Barendrecht stond deze zaterdag op het menu. Voorafgaand aan deze wedstrijd kwamen de tweede teams tegen elkaar in actie om uit te maken wie kampioen werd en naar de reserve Hoofdklasse mocht promoveren. Na een zeer spannend duel wist Die Haghe 2 de titel te pakken, dus de wedstrijd van het eerste begon met een feestje!

Scherpte
Of het door het feestgedruis kwam of niet, feit was dat de wedstrijd al heel snel beslist was. Na amper 18 minuten spelen was de stand al 6-1 in het voordeel van Die Haghe. Vitesse had gehoopt dat de thuisploeg minder scherp zou zijn, maar had geen antwoord op het spel van de Kanaries. Hierna verliep het spel iets minder vlot en was het ondanks de vele doelpogingen bij rust slechts 10-4.

Schotpercentage
Vermoedelijk hadden de coaches gewezen op het benutten van de kansen en vanaf 11-7 was het genieten geblazen voor de supporters. Voor de Barendrechters het wisten, was het na 10 minuten in de 2e helft ineens 17-7. Deze doeltreffendheid werd de hele 2e helft volgehouden: Die Haghe wist in totaal 22 keer te scoren met een schotpercentage van 35%. De eindstand 32-15 was dan ook niet geflatteerd en Die Haghe sloot het zaalseizoen in stijl af.

Stand
Die Haghe is de onbetwiste kampioen, gevolgd door KVA, Excelsior en Achilles. Rohda passeerde Vitesse nog door het degradatieduel tegen Pernix te winnen en zij degraderen samen met KVZ ’23.

Foto: Die Haghe