DIE HAGHE DICHT BIJ KAMPIOENSCHAP NA WINST OP KVA

Verslag: PR Die Haghe

Met nog 5 wedstrijden te gaan stond de uitwedstrijd tegen KVA op het programma. Een duel dus tussen de nummers 1 en 2. Wilde KVA nog kans op de titel maken, zou het met meer dan 8 doelpunten verschil moeten winnen van Die Haghe.

Veel druk
Bij de thuisploeg uit Amstelveen stond oudgediende Fabian Geveke in de basis en ook Dylan van Sprang, die de eerste wedstrijd moest missen, startte vanaf het begin. KVA had er vertrouwen in, want sinds de eerste wedstrijd tegen Die Haghe hadden zij geen punt meer verspeeld. Ze begonnen dan ook energiek aan de wedstrijd en wisten een 4-2 voorsprong op te bouwen. Vanaf dat moment schroefde Die Haghe het tempo op en wist met 4 scores op rij het heft in handen te nemen. Die Haghe hield het tempo vast en ook verdedigend werd er nu veel druk gegeven. Zodanig, dat de dames van KVA moeite hadden om tot goede aanvallen te komen en alleen van heel ver konden schieten. Aanvallend liep het lekker en omdat KVA wederom een strafworp miste, liepen de Kanaries uit naar 5-11 en was het gat geslagen. De stand was 8-13 toen de kleedkamers werden opgezocht.

Consolideren
De 2e helft begon lekker met een aantal doelpunten aan beide kanten. In de 6e minuut kon één van de arbiters niet meer verder en was er dus nog maar één leidsman. Die bleef de wedstrijd naar behoren leiden. Die Haghe consolideerde de voorsprong en bleef meescoren wanneer KVA het gaatje probeerde te dichten. Toch liep het aan geelzwarte kant minder soepel in de tweede helft. Die Haghe kon het zich echter permitteren om een strafworp te missen en de wedstrijd zakelijk tot een goed einde te brengen. Het werd 18-22 en ook deze punten gingen weer mee naar Den Haag.

Stand
Door de winst van Die Haghe en het verlies van Achilles kan Die Haghe de volgende wedstrijd thuis in de Sportcampus het kampioenschap en de bijbehorende promotie naar de Hoofdklasse bewerkstelligen. Onderin is het weer spannend omdat KVZ ’23 won van Pernix en Rohda een punt behaalde tegen Vitesse.