KVS start met winst in vervolg veldcompetitie

KVS/Groeneveld Keukens ontving met de herstart van de veldcompetitie het team van Pernix uit Leiden. KVS staat in de overgangsklasse op het veld nog ongeslagen aan kop en wil deze status graag behouden. Pernix strijdt om directe degradatie te ontlopen.

KVS/Groeneveld Keukens begon de wedstrijd voortvarend en bouwde een kleine voorsprong op. Maar het kwam bij de Scheveningers niet echt lekker op gang terwijl Pernix met fysiek spel van zich af begon te bijten. De Leidenaren vochten zich terug in de wedstrijd en kwamen zelfs een moment op voorsprong. Maar KVS herstelde zich en ging met een voorsprong van 9-7 de rust in.

KVS kwam sterk uit de kleedkamer en stelde in de tweede helft direct orde op zaken. Ondanks het druilerige weer werd de voorsprong snel uitgebouwd tot 6 punten maar ook nu pakten de Supervissen niet door. Het verschil tussen beide teams werd door Pernix teruggebracht tot 4 punten en lang bleef dit het geval. Maar tegen het einde van de wedstrijd pakte KVS de draad weer op en kwamen de scores weer op gang. De eindstand werd bepaald op 24-16 in het voordeel van de Scheveningers. KVS behoudt daarmee haar ongeslagen status in deze veldcompetitie.

Verslag en foto: Eric van der Ende (Sportsnap.nl)
Meer foto's op www.sportsnap.nl