ONDO wint spannende wedstrijd van DES om Zeefdruk Westland Bokaal

Waar het de eerste finale nog even inkomen was, was het hier binnen een paar minuten 2-2. Gedurende de eerste helft zou zich een spannende wedstrijd ontwikkelen, waarbij een winnaar niet te voorspellen was.

Licht voordeel ONDO
Bij 4-5 miste DES een strafworp, maar ONDO kon hier niet van profiteren, 5-5. Vanaf dat moment was het wel ONDO dat steeds aan de goede kant van de score kwam, maar pas bij een stand van 7-10 voor het eerst een gat van drie punten te pakken had. Maar ook dit gat wist DES te dichten, één minuut voor de rust was het gewoon weer gelijk, 11-11. ONDO maakte direct de 11-12, DES kreeg nog een aanval, scoorde niet en ONDO speelde de tijd tot de rust vol.

DES komt sterk uit de kleedkamer
Had DES al een sterke run vlak voor de rust, ook na de rust zat de ploeg uit Delft er goed in en pakte met drie doelpunten op rij een 14-12 voorsprong en hield deze vast tot ONDO op 16-16 weer langszij kwam. Bij DES was het met name Nick van Zwet die zijn ploeg met 9 doelpunten in totaal in de race hield, terwijl bij ONDO met name de dames zorgden voor de goals, Merel Arensman maakte er 6 en Tessa de Jong 5. Bij een stand van 21-25 had ONDO de winst definitief binnen. DES scoorde er nog twee, maar die waren voor de statistieken, 23-25.

Foto: Frank van Leeuwen, Sportsnap.nl
Meer foto's later op www.sportsnap.nl