SV Dunas staat te poppelen om te korfballen als nieuwe vereniging.

De fusie club SV Dunas, samensmelting van Futura en Dubbel Zes, kan nu eindelijk starten met het bouwen aan een mooie vereniging. In de oefenwedstrijd tegen ALO werd duidelijk dat SV Dunas nog moet groeien om, zoals ALO, een waardige 1ste klasser te worden. ALO liet zien dat het spel met de week beter is verzorgd en trok de winst met 19-11 naar zich toe.
De Dunas trainer-coach, Dennis Looijenstein, heeft de uitdaging opgepakt om het komende seizoen een volwaardige selectie samen te stellen. Deze zal de komende jaren SV Dunas moeten terug brengen naar de 1ste klasse. De huidige jonge selectie moet worden aangevuld vanuit jeugd om de vereniging een stabiele toekomst te bieden.
Corona was de boosdoener om een goede start, na de fusie in juni 2020 te waarborgen. Na slechts enkele wedstrijden in de veldcompetitie in 2020, werd de competitie stilgelegd. Het enthousiasme van het nieuwe bestuur, vrijwilligers en leden werd op de proef gesteld. Het bouwen aan een nieuwe club stond echter niet stil en werd beloond met veel nieuwe jeugdleden die werden geworven voor het Korfbal op het Stokroosveld.
Komend weekend start de veldcompetitie voor de Korfballers. ALO is er klaar voor en Dunas moet het team in de komende wedstrijden in balance zien te krijgen. Maar zoals Dunas met daadkracht door Corona is gekomen, zal er binnenkort ook hier weer een stabiele selectie staan.

Redactie: Sportshoots- Frank van Leeuwen
Meerder wedstrijd foto’s; www.sportsnap.nl